söndag 28 oktober 2012

Härlig helg

Tänkte jag skulle uppdatera lite. Det var ju ett tag sen sist :-)

Det har varit helt underbart väder i helgen, inget man varit bortskämd med i höst precis.

I går var vi några stycken till Kilafors hundhall och tränade lite lydnad. Tänkte anmäla till tävling där 24 november så då måste vi ju dit och pröva hallen. Den var väldigt fin. Skönt att kunna träna bra även på vintern. Det är lite väl långt att åka från Söderhamn för att träna regelbundet men några turer dit ska det nog bli i vinter :-) Inte för att Ammi egentligen är klar att tävla i 1:an, hon kan inte alla momenten men det är bra med lite tävlingsträning. Det blir ju en helt annan situation än när man tränar. Vi gjorde lydnadsdebuten i början på oktober på hemmaplan. Lyckades skrapa ihop 132 poäng och ett 3:e pris i alla fall. Hon var så rolig på inkallningen - som är ett moment som hon i vanliga fall är riktigt duktig på - när jag vänder mej om ligger hon i gräset och rullar runt som en tok och har det mysigt. Hon kom i alla fall när jag kallade in så vi fick några poäng :-)


Lägger in några mindre bra bilder tagna med mobilen från dagens promenad och en bild från hallen i går.


Platsliggning - Scrappie Ammi och Ladie





2 kommentarer:

  1. Men så roligt med en uppdatering, den har jag väntat på må du tro ;).
    Duktiga ni är som varit och tränat och även tävlat vilket jag grattat till förut men gör det gen, GRATTIS!
    Härlig hon är Ammi så busig och ligger och rullar och har det mysigt på inkallningen men duktig är hon som kom när du kallade på henne <3..
    Fina bilder och hoppetossorna flyger ju fram :).
    Vi ses nästa helg det ska bli så roligt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en uppdatering, och att du tränar lydnad med Ammi, det visste jag inte, superskoj :o))

    Kram lidhultsgänget

    SvaraRadera